BANSTATUS

Banan öppen för spel till ordinarie greener

Från och med lördag den 16 mars är banan helt öppen för spel till alla hål.
Var dock uppmärksam på ev. frost på morgnarna!

Endast spel från Tee 47 och 56.

Under vinterperioden blir det normalt mycket slitage på grästee´s och vi har därför valt att under vintern begränsa antal tee´s på gräs för att spara gräset till kommande säsong.

Golfbilar/moped ej tillåtna.

Vi har tagit in golfbilarna för säsongen.

Vi uppskattar om alla som kan använder bärbag.
Vid frost snö eller tjäle gäller spel till Vintergreen.

AKTUELLT

Informationsmöte för Nya medlemmar

mars 20, 2024
18:30 - 20:00
Alla som tecknat medlemskap i Abbekås Golfklubb under de senaste två säsongerna, dvs 2022 och 2023, är välkomna på informationsmöte i restaurangen på klubben den [...]
Årsmöte 21 Mars

mars 21, 2024
18:30 - 20:30
Torsdagen den 21 mars håller klubben Årsmöte i klubbhuset kl. 18.30 Ärende enligt stadgarna och medlemmar är välkomna!

1984 formas tankarna av Sixten Lundgren till en golfbana i Abbekås

1985 golfbaneprojekt möter stort politiskt och lokalt motstånd

1985 anslöts Abbekås GK till SGF

1986 invigs korthålsbanan i Henrikssons fruktodling efter mycket idéellt arbete.

1986 Nils Mårtensson, klubbens banchef samt dåvarande ordförande Inge Navéus kunde meddela att länsstyrelsen sagt ja till en golfbana

1986-87 ritades banan av Tommy Nordstrom ettotal förändringar behövdes för att tillfredsställa myndigheterna.

NYHETSARKIV

Idrottsliga framgångar

Våra båda senior representationslag på elitnivå som spelar SM för klubblag lyckades nå de uppsatta målen, dvs avancemang uppåt i seriesystemet.

NYHETER

Idrottsliga framgångar

Sydkustsol

Greenfee och andra avgifter

Som gästspelare på Abbekås GK kan man nyttja diverse olika rabatter. Rabatter som kan nyttjas är Golfamore, Open Fairways, Viasat Card, Sydpoolen och diverse klubbsamarbeten för medlemmar i några klubbar.

Välkomna till spel!

Restaurang & Boende

Välkommen till Abbekås för mat och boende

Här får du den totala upplevelsen inom golf, träning, mat och boende! Abbekås GK erbjuder dig en komplett golfupplevelse oavsett om du är här för en runda golf, ett träningsläger eller kanske en weekendresa.

Länets företagare

LUNCHMENY

Dagens lunch serveras alla dagar mellan 11,00-15,00

BISTROMENY

Bistromeny serveras alla dagar mellan 11.00 – 20.00

PIZZA

Pizza serveras alla dagar mellan 11.00 – 20.00

Medlemskap i Abbekås GK

Att vara medlem på Abbekås Golfklubb innebär att man får tillgång till en av landets mest öppna banor sett till tillgänglighet på året. Vi har dels en fördel av vårt geografiska läge långt söderut i landet, men också det faktum att banan ligger på sandjord gör att vi har en väldigt tillgänglig bana. Den tål mycket vatten och normala skånska vintrar spelar vi oftast till ordinarie greener, även om det självklart sker spel till vintergreen också vid frost och snö.

Golfamore

Golfamore kan köpas här

Vi tillåter Golfamore PLUS på vardagar vilket innebär att innehavare av Golfamore PLUS kan spela obegränsat antal tillfälle på Abbekås Golfklubb på vardagar under 2024.

KLUBBENS SAMARBETSPARTNERS

Vi riktar ett mycket speciellt och stort tack till våra samarbetspartners på Abbekås Golfklubb.